Gå till innehåll

Har du skaffat ny telefon?

Har du skaffat en ny mobil behöver du fixa några saker för att allt ska fungera som vanligt. 

  • Bytt telefonnummer? Ring kundservice och informera om ditt nya nummer
  • Hämta sedan apparna Mobilt BankID, Skandias app och Swish-appen
Ring kundservice

Hämta apparna

Mobilt BankID

  1. Ladda ner BankID-appen på din nya mobil från App store
  2. Hämta ett nytt BankID via internetbanken

Appen

Ladda ner Skandia-appen från App Store för iPhone. 

Swish

Behåller du samma nummer laddar du ner Swish-appen och fyller i ditt mobilnummer. 

Har du bytt mobilnummer laddar du ner appen, ringer kundservice på 0771-55 00 00 för att ändra mobilnummer och loggar sedan in på internetbanken och ansluter ditt nya mobilnummer. 

Mobilt BankID

  1. Ladda ner BankID-appen på din nya mobil från App store/Google Play
  2. Hämta ett nytt BankID via internetbanken
Kom ihåg att spärra ditt gamla mobila BankID, det gör du på internetbanken.

 

Hämta Mobilt BankID

Appen

Ladda hem Skandia-appen från App Store för iPhone eller Google Play för Android.

Kontrollera att det står "Skandia­banken AB (publ)" som "developer name" i Google Play.  

iPhone Google Pay

Swish

Behåller du samma nummer laddar du ner Swish-appen och fyller i ditt mobilnummer. 

Har du bytt mobilnummer laddar du ner appen, ringer kundservice på 0771-55 00 00 för att ändra mobilnummer och loggar sedan in på internetbanken och ansluter ditt nya mobilnummer. 

Anslut Swish