Har du skaffat ny telefon?
Har du skaffat en ny mobil behöver du fixa några saker för att allt ska fungera som vanligt.
- Bytt telefonnummer? Ring kundservice och informera om ditt nya nummer
- Hämta sedan apparna Mobilt BankID, Skandias app och Swish-appen
Hämta apparna
Mobilt BankID
- Ladda ner BankID-appen på din nya mobil från App store
- Hämta ett nytt BankID via internetbanken
Appen
Ladda ner Skandia-appen från App Store för iPhone.
Swish
Behåller du samma nummer laddar du ner Swish-appen och fyller i ditt mobilnummer.
Har du bytt mobilnummer laddar du ner appen, ringer kundservice på 0771-55 00 00 för att ändra mobilnummer och loggar sedan in på internetbanken och ansluter ditt nya mobilnummer.
Mobilt BankID
- Ladda ner BankID-appen på din nya mobil från App store/Google Play
- Hämta ett nytt BankID via internetbanken
Hämta Mobilt BankID
Appen
Ladda hem Skandia-appen från App Store för iPhone eller Google Play för Android.
Kontrollera att det står "Skandiabanken AB (publ)" som "developer name" i Google Play.
Swish
Behåller du samma nummer laddar du ner Swish-appen och fyller i ditt mobilnummer.
Har du bytt mobilnummer laddar du ner appen, ringer kundservice på 0771-55 00 00 för att ändra mobilnummer och loggar sedan in på internetbanken och ansluter ditt nya mobilnummer.